הסוד לברז בוהק במטבח

ברז מבריק משדרג את המראה של המטבח ומשפיע לטובה על איכות החיים. עם זאת, לא כולם יודעים כיצד לבצע אחזקה שוטפת של ברזים למטבח. האמת היא שמדובר על משימה פשוטה מכפי שנהוג לחשוב כל עוד מקפידים על כללי המפתח. הנה למשל הטיפים המרכזיים:



א. הימנעות ממגע עם חומרים מסוימים – הסוד האמיתי של ברז בוהק במטבח מתחיל מאמצעי מניעה בפני שחיקה ובלאי. יש קודם כל להימנע מלהביא את הברז במגע עם חומרים שמכילים אלכוהול וחומצות. עוד מומלץ להרחיק מהברז עצמו חול ואקונומיקה, אלא אם מנקים את הכיור ואז משתמשים באמצעי זהירות כדי להגן על הברז.
ב. פירוק ברזים ומזלפים – טיפ לא פחות חשוב לצורך אחזקה שוטפת של ברזים למטבח הוא לפרק אותם יחד עם המזלפים אחת לכמה חודשים. השריה של ברזים ומזלפים במשך 30 דקות בתוך חומץ תחזיר להם את הברק הטבעי. לאחר ההשריה ניתן לשטוף את הברזים והמזלפים עם מים פושרים, ומומלץ לחזור על הפעולה לפחות פעם בחודשיים.
ג. ניקוי אבנית – הסיבה העיקרית לכך שהברז במטבח שלכם כבר לא בוהק היא הצטברות אבנית. המים בישראל מכילים אחוזים גבוהים של אבנית ולמזלכם אפשר להסיר אותה. בשביל לנקות את האבנית מהברז תצטרכו להשתמש בחומץ ביתי טבעי 5%, ולאחר מכן לשטוף אותו היטב. השתמשו במים פושרים וכך תמנעו חזרה של האבנית על גבי ברזים למטבח.
החשיבות של ברזים למטבח
מלבד האמור לעיל, אחרי כל שימוש בברז תצטרכו לנקות אותו במטלית יבשה. השתמשו במטלית רכה גם עבור המשטחים המצופים והצבועים. במידה והברז שלכם הוא בצבעי עשן, נחושת ופליז מוברש, תוכלו להשתמש במטלית רכה אך ללא חומרי ניקוי.
הסוד לברז בוהק במטבח רלוונטי עבור כל חובבי הבישול, האפייה והטיגון. הברז הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר במטבח כי יש לו נוכחות דקורטיבית. בנוסף, התפקיד של הברז פונקציונאלי מאוד והוא נמצא בשימוש של בני המשפחה. כבר מגיל צעיר אנחנו לומדים כיצד להשתמש בברז ולהוציא ממנו מים. מכאן שיש חשיבות גדולה לתחזוקה ובעיקר לאסתטיקה.
 from avildis-blog.tumblr Feed


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מהם הפרמטרים לבחירת ברזים למטבח

ברז כסוף למטבח

הסוד לכיור שמור לאורך ימים