איך מתחזקים ברזים לאמבטיה לאורך ימים?

תחזוקה נכונה של ברזים לאמבטיה תשמור על המראה המבריק שלהם לאורך ימים ואפילו חודשים. התחזוקה חשובה גם כי היא משפיעה על התפקוד של הברז ועל כמות המים שייצאו ממנו. בעזרת תחזוקה ניתן למנוע הצטברות אבנית, לחסוך בהוצאות ולהימנע מבזבוז מים לשווא. השאלה היא כיצד משיגים את כל המטרות האלה ומה צריך לעשות על מנת להשיג את המראה המבוקש.



הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לתחזק ברזים לאמבטיה לאורך זמן:
א. שימוש בחומרי ניקוי עדינים בלבד – הרחיקו מהברזים שלכם חומרי ניקיון שמכילים כוהל, חומצות, חול ואקונומיקה. תנו עדיפות לחומרי ניקוי עדינים שמשיגים את אותה מטרה בלי להסב נזקים. החומרים עם החומצות עלולים לגרום נזק לפני השטח של הברז ולכן רצוי לוותר עליהם.
ב. פירוק והשריה – אל תתעצלו לפרק את הברז והמזלפים אחת לתקופה מסוימת כדי להשרות אותם בתוך חומץ 5%. השריה של החומץ מחזירה לברזים והמזלפים את הברק הטבעי ומגנה עליהם מפני בלאי ושחיקה. פירוק של מעדני הברז והמזלפים מתבצע בקלות יחסית ולא מחייב מאמץ פיזי.
ג. התמודדות עם אבנית – התחזוקה של ברזים לאמבטיה מתמקדת בנזקי האבנית. האבנית נמצאת בכמויות גדולות במים בישראל והיא מזיקה לכל מערכות האינסטלציה. הדרך להתמודד עם האבנית היא להסיר אותה אחת לשבוע באמצעות חומץ רגיל. אפשרות אחרת היא להשתמש במסיר אבן ביתי, אך בכל מקרה יש להקפיד על הוראות היצרן כדי להימנע ממגע ארוך של חומרים כימיים עם הברז או הכיור.
כך תנקו ברזים לאמבטיה
כמובן שתחזוקה כללית מחייבת אתכם בראש ובראשונה לנקות את הברזים שנמצאים בכיורים שונים ברחבי הבית, ובעיקר את אלו שבאמבטיה או במקלחת. מומלץ להשתמש בחומרי ניקיון ביתיים ואפשר להסיר לכלוך קשה באמצעות מברשת עם זיפי ניילון.
כתמים של צבעי שמן או דיו של עט כדורי ניתן להסיר באמצעות אצטון או אקונומיקה. גם כאן הסוד הוא לשמור על איזון ולא להשתמש ביותר מדי חומרים כימיים. בדקו את תפקוד החומר באזורים נסתרים של הברז ורק לאחר מכן השתמשו בו בשאר המקומות.
 from avildis-blog.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מהם הפרמטרים לבחירת ברזים למטבח

ברז כסוף למטבח

הסוד לכיור שמור לאורך ימים