הסוד לכיור שמור לאורך ימים

תחזוקה נכונה של כיור למטבח עלולה להיות משימה מורכבת. במאמר הבא נסביר את הסיבות לכך, נציג פתרונות ונבין מה עושים אם רוצים לשמור על הכיור לאורך ימים וגם לחסוך בהוצאות מיותרות
כיור למטבח משמש לשלל צרכים ומטרות. זה המקום שאליו מכניסים כלים מלוכלכים, בו משתמשים כדי לשמור על היגיינה והמים שיוצאים ממנו גם מגיעים ישירות אל המאכלים או המשקאות שאותם בני המשפחה שלנו צורכים. על הרקע הזה, אפשר להבין היטב את החשיבות של היגיינת הכיור ובעיקר של התחזוקה והשמירה עליו.
התחזוקה והשמירה על הכיור חשובים כי יש לו השפעה ישירה על איכות החיים. מצד שני, הבעיה היא שאותם כלים מלוכלכים שמגיעים אל הכיור פוגעים בהיגיינה ומאיצים את הקצב הסטנדרטי של הבלאי והשחיקה. חוץ מזה ובניגוד למכשירי חשמל אחרים, אנחנו צריכים להיות עדינים בכל מה שנוגע לבחירת חומרי הניקיון המתאימים עבור הכיור – כדי למנוע מצב שבו הם חודרים אל הכלים והמאכלים.

לגזור ולשמור: כל הסודות עבור תחזוקת כיור למטבח

אבל החדשות הטובות הן שכיום יש לנו מספיק ניסיון בהתמודדות עם התחזוקה הנכונה של כיור למטבח. אם נכנסים לעובי הקורה, מגלים למשל כמה סודות שמשותפים לתחזוקת כל סוגי הכיורים ללא יוצא מן הכלל:
א. שימוש באקונומיקה בכיור ריק – האקונומיקה היא חומר ניקיון אגרסיבי שבו צריך להשתמש בכל הרגישות המתאימה. אם רוצים למשל להבריק כיור שיש או חרס, אפשר לרוקן אותן לחלוטין ולאטום את פתח יציאת המים. 
לאחר מכן, שופכים מעט אקונומיקה אל תוך הכיור ומוסיפים מים. נותנים לתערובת לשבת בתוך הכיור למשך מספר דקות ומרוקנים. אחרי שמרוקנים, שוטפים היטב היטב את הכיור עם נוזל לניקוי כלים. התוצאה תהיה כיור לבן ומבריק והעלמת כל הכתמים שנוצרו בגלל כלים מלוכלכים שנשארו בכיור זמן ממושך. 
ב. טוחן אשפה – עוד דרך טובה להשיג כיור שמור לאורך ימים היא למנוע מלכתחילה מצב שבו מצטבר בו לכלוך. בפועל, בשביל לעשות את זה צריך לרכוש בנפרד טוחן אשפה. הטוען מפחית משמעותית את כמות הזבל האורגני שמגיע אל הפח, הוא מונע הצטברות של זבל שמקורו במזון והוא גם מצמצם ריחות לא נעימים שעולים מהפח או חרקים שנמשכים אל הכיור.
השימוש בטוחן אשפה ידידותי ובטיחותי ואפשר להתקין אותו כמעט בכל סוגי הכיורים והצנרות. ההתקנה עצמה עשויה לדרוש מעורבות של אנשי מקצוע, אך היא בכל מקרה משתלמת גם בטווח הארוך.
ג. התאמת חומרי הניקיון לסוג כיור – כל כיור מנקים עם חומרי ניקיון מעט אחרים. בשלב הראשון, מה שכדאי לעשות על מנת להשיג מראה מבריק של כיור למטבח זה לזהות את החומרים שבהם השתמשו כדי לייצר אותו. בשלב השני, בוחרים עבור הכיור את חומרי הניקיון המתאימים וקוראים גם את הוראות היצרן שמודפסות עליהם.
כיור נירוסטה למשל קל מאוד לנקות כי הוא אינו נשרט ונשאר מבריק לאורך זמן. לעומת זאת, ניקוי של כיור שעשוי משיש גרניט יחייב שימוש בחומרים אחרים לגמרי ושפשוף עם סקוטש או עם ברזלית.

תחזוקת הכיור לאורך השימוש בו

היבט אחר לגמרי בשמירה על כיור למטבח הוא התחזוקה מאחורי הקלעים. במילים אחרות, צריך לדאוג שהצנרת של הכיור תפעל באופן תקין אם לא רוצים שהוא יספוג בלאי ושחיקה. בשביל לעשות את זה, חשוב לנקות היטב את הסיפון אחת לתקופה מסוימת ולוודא שהמים מגיעים אל תוך הצנרת. אם יש נזילה, אסור להתעלם ממנה וצריך להזמין תיקון מאנשי מקצוע.
 from avildis-blog.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מהם הפרמטרים לבחירת ברזים למטבח

ברז כסוף למטבח