כיור מנירוסטה למטבח

יש לא מעט סוגי כיורים ויכול להיות שאת רובם אתם לא מכירים כי יש לכם כיור אחד בבית שגם אותו בעצם לא אתם בחרתם. ביום מן הימים כאשר תצטרכו לקנות כיור נוסף או להחליף את הכיור הנוכחי, כדאי שתבצעו סקר שוק ותכירו את כל האפשרויות שעומדות לפניכם. כיורים מחרסינה ומנירוסטה הם הכיורים הנפוצים ביותר ישראל וזה הזמן ללמוד מי מהם עדיף על השני ולמי.



אי אפשר לא להתחיל מהעיצוב

כל ישראלי יודע שהעיצוב הוא אחד הדברים החשובים ביותר לאיכות החיים ואם נתעלם מהפרמטר הזה, ואפילו אם לא נתייחס אליו כבר בהתחלה, יכול להיות שכל הבחירה תהיה מוטעית. הסיבה לכך היא שלא משנה כמה תתייחסו לעמידות של שני הכיורים או למחיר שלהם, בסופו של דבר אם את העיצוב לא תאהבו הרי שמחכה שזו בחירה הרבה פחות טובה כי היא לעולם לא תתאים. מבחינת העיצוב ברור שמדובר על שני עולמות שונים הרי כיור מנירוסטה מתכתי לחלוטין בעוד שכיור חרסינה יגיע במראה בהיר יותר והוא ניתן לעיצוב טוב יותר בגוונים שונים וגמישים. ההתאמה תיעשה לפי המטבח ולפי חלל הבית ולכן ההחלטה כאן אינדיבידואלית לכל אחד ואחד מכם.

שאלת העמידות: המבחן האמיתי

·         העמידות של שני הכיורים היא אולי הפרמטר החשוב ביותר לטווח הארוך כאשר אפילו אנשים שמחפשים בעיקר את הכיורים הכי מעוצבים לדירה שלהם יצטרכו להתחשב בכך. העמידות נמדדת לפי מספר פרמטרים כאשר לפני שנתחיל לדבר על כל הצרות שיכולות לצוץ לכיורים הללו, יש צורך לדבר על נזקי הזמן. מבחינת נזקי הזמן שהרי שכיור נירוסטה מנצח בגדול. כיורים מנירוסטה יהיו איכותיים לאורך שנים כאשר הם לא מפתחים חלודה גם אחרי זמן רב.
·         מבחינת עמידות בפני שריטות ובאופן כללי נגד חבלות, גם כאן המנצח הגדול הוא כיור הנירוסטה. לא סתם כיור נירוסטה ידוע ככיור הנפוץ ביותר במגזר התעשייתי כאשר גם פרמטרים אחרים כמו מחיר, שעליהם נדבר המשך, וגם ההתקנה הזולה שלו והמשקל הנמוך שלו מוסיפים לו. אמנם חבלות יכולות להיראות על המשטח אם תכו חזק אך באופן כללי הנירוסטה היא חומר דק ואסתטי מאד אך יציב. שריטות פחות ישנו כי ייראו על שני המשטחים.
·         לנירוסטה יש עוד יתרון אחד משמעותי בעניין העמידות והיא היכולת להכיל כלי בישול חמים. אם יש לכם מחבת או סיר חם עדיף שלא תניחו אותו על כיור הנירוסטה או על משטח העבודה מנירוסטה שלעתים מגיע עמו, אך אם תניחו לא יקרה דבר. כמובן שלנירוסטה יש טמפ' מסוימת בה היא כבר תתחיל להיות בעייתית אך לא בטמפ' שעמה אתם עובדים במטבח. כמו כן מבחינת אפשרות הניקיון של הנירוסטה מדובר בחומר הכי קל שיש ורק צריך סמרטוט.

כמה זה עולה?

כיורים מחרסינה וכיורים מנירוסטה שניהם עמידים ואיכותיים אך צריך לדבר על המחיר. המחיר יכול להיות אחד הפרמטרים החשובים בקנייה אך בכל מקרה צריך לזכור כי כיור קונים פעם אחת לשנים רבות ולכן לא כדאי להתפשר. שימו לב שלא משנה באיזה כיור תבחרו, בין אם בכיור חרסינה או בכיור נירוסטה, בסופו של דבר יש רמות איכות משתנות ולכן המחיר גם ישתנה. תמיד יש לבצע סקר שוק מעמיק ולבחור את הכיור הנכון מהמקום הנכון כאשר כיור נירוסטה יהיה זול יותר וכך גם ההתקנה שלו שתהיה זולה וקלה יותר. הסיבה לכך לא נובעת מאיכות החומר אלא מהייצור שלו שכן גם נירוסטה איכותית מאוד.
ורד - ברזים וכיורים
 from avildis-blog.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מהם הפרמטרים לבחירת ברזים למטבח

ברז כסוף למטבח

הסוד לכיור שמור לאורך ימים