טיפים שימושיים לתחזוק נכון של ברז נוצץ

ברז קובע את האופי של המטבח, משפיע על האווירה בחלל הפנים וגם קשור להיגיינה סביב הכלים והאוכל של בני המשפחה. אז איך שומרים עליו וכיצד משיגים מראה של ברז נוצץ ויפה? הנה כל הטיפים שאותם תוכלו לאמץ כבר מחר בבוקר
בחירה נכונה של ברז למטבח היא משימה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב. קודם כל, לברז יש נוכחות דרמטית בחלל הפנים של המטבח וקשה להתעלם ממנו. אם רוצים לשדרג את המטבח ולעצב אותו מחדש, חייבים לדאוג שהברז יתאים לסגנון העיצוב ולצרכים הפונקציונאליים של בני המשפחה. בנוסף, הברז הוא היחיד שמשלב בין אלמנטים אסתטיים ומעשיים ולכן בחירה שלו עלולה להיות קצת מלחיצה.
אבל החדשות הטובות הן שבחירה נכונה של ברז למטבח מחזירה את ההשקעה. אם בוחרים ברז איכותי ויפה, אפשר להיות רגועים מכמה שנים טובות של הפעלה ידידותית ונוחה. במהלך השנים הללו, כל מה שצריך לעשות זה לתחזק בצורה נכונה את הברז. אבל איך עושים את זה? הנה כמה טיפים שימושיים במיוחד:
1. שימוש בחומרי ניקיון מתאימים
הברז לא רק קובע את האופי של המטבח ומשפיע על האווירה בחלל הפנים, אלא גם קשור להיגיינה. ככל שהברז יהיה נקי יותר, כך נהיה רגועים כאשר נשתמש בו על מנת לרחוץ כלים וכדי להכין אוכל במשטח העבודה. עבור מי שאתנו שהם הורים לילדים, יש משמעות אדירה לאופן שבו משתמשים בחומרי הניקיון ולרמת ההתאמה שלהם לברז עצמו.
חומרי ניקיון מתאימים יכולים לשדרג את הברז ולעזור בשמירה על המראה הנוצץ שלו. זה כולל למשל בחירת חומרי ניקיון ספציפיים עבור ברז מנירוסטה לעומת חומרי ניקיון אחרים עבור ברז מאלומיניום, או התאמת חומרי הניקיון גם לכיור עצמו. אם משתמשים בחומרי ניקיון מתאימים וקוראים את הנחיות היצרן, מגדילים את הסיכוי לברז נוצץ שנראה נהדר ומתפקד מעולה.
2. חיזוק המנגנון 
ברז סטנדרטי מורכב מידית, צנרת ומנגנון ולתפעול של כל אחד מהם יש השפעה על אורך החיים של המוצר. אם למשל רוצים שהברז ייראה נהדר אבל גם יתפקד טוב, צריך לחזק אחת לתקופה מסוימת את המנגנון הרלוונטי. החיזוק של המנגנון יכול להתבצע בחיבור שבין הברז לבין הצנרת הביתית – או בין החלקים השונים של הברז עצמו.
חיזוק המנגנון משפיע על הנראות של הברז כי הוא קובע האם יהיו נזילות ורטיבות. במידה ומחזקים את הנזילות, קל יותר לשמור על הברז ולמנוע את הנזילות והרטיבות. כאשר מונעים נזילות ורטיבות, אין כתמים מטרידים שמופיעים על גבי הברז ודורשים את המעורבות שלנו בניקיון.
3. הסרת אבנית
הסכנה העיקרית עבור סוגים שונים של ברז למטבח היא אבנית. במים בישראל יש למשל כמויות גבוהות יחסית של אבנית, מה שמסכן גם את המנגנון של הברז ואת הצנרת וגם את הנראות החיצונית שלו. עם הזמן, אבנית מצטברת על גבי הברז ולמעשה גורמת לו להיראות שחוק ובלוי.
אבל החדשות הטובות הן שיש מה לעשות על מנת להסיר את האבנית מהברז – או למעשה גם משאר מוצרי החשמל הרלוונטיים, כמו למשל קומקום של מים חמים. בשביל להסיר את האבנית, אפשר להשתמש בשיטה טבעית של ערבוב מעט סודה לשתייה בתוך מים עם לימון וחומץ. לחילופין, ניתן לרכוש מוצרי ניקיון להסרת אבנית ולמרוח אותם על הברז.
לסיכום, תחזוקת ברז למטבח דורשת מעט מאמץ אך היא שווה את ההשקעה. בעזרת התחזוקה אפשר לשמור על ברז נוצץ, לחסוך כסף ולשפר את איכות החיים.
 from avildis-blog.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מהם הפרמטרים לבחירת ברזים למטבח

ברז כסוף למטבח

הסוד לכיור שמור לאורך ימים