כיורים למטבח - מהם הסוגים הקיימים בשוק

אחד החלקים החשובים ביותר במטבח הוא הכיור. אנו לא מייחסים אליו משמעות בעיצוב אך הוא חשוב מאות להרמוניה שיש במטבח, ולמעשה הוא אחד החלקים החשובים שבו מבחינת נוחות. הכיור צריך להיות גם נוח וגם מעוצב ונשאלת השאלה אלו כיורים בכלל קיימים כדי שנוכל לבחור נכון. הנה כל הסוגים האפשריים ואז הבחירה שלכם תהיה הרבה יותר פשוטה.

עניין של חומר וצורה

כשמדברים על סוגי כיורים שניתן לבחור למטבח, יש צורך להבחין בכל פרמטר בנפרד. העיצוב של הכיור הוא נקודה מכריעה שאי אפשר להתעלם ממנה אפילו שמדובר על מטבח ביתי, כך גם החומר שממנו הוא עשוי וכמובן המבנה שלו. יש כיורים שיכולים להיות ממוקמים על השיש ויש כאלו שימוקמו מתחתיו או באותו מפלס וכל הפרמטרים האלו ייצרו את הסוג המתאים עבורכם.



מאיזה חומר עשוי הכיור?

·         כיור ממתכת הוא אחד הכיורים הנפוצים שיש במגזר הפרטי והנפוץ ביותר שיש במגזר העסקי והתעשייתי. פלדת אל חלד או נירוסטה שאינן סובלות מקורוזיה נהנות מעמידות איתנה לאורך זמן ועיצוב יוקרתי במיוחד. הכיורים לא נשרטים בקלות אם כי שריטה יכולה להיראות בהם בצורה די בולטת. החיסרון הוא בעיקר העיצוב המוגבל.
·         עוד חומר נפוץ הוא הגרניט. הגרניט נתפש כחומר הטוב ביותר להכנת כיורים כיוון שהעיצוב שלו הרבה יותר רחב והוא עמיד וחזק אפילו יותר מפלדת אל חלד. יחד עם זאת שריטות לא נראות בו בצורה בולטת והוא גם ככה בקושי נפגע.
·         כיור מקרמיקה חזק יותר מכיור מתכת אך שריטות נראות בו בצורה די בולטת. כמו כן, שבר אחד קטן וצריך להחליף את כל הכיור. היתרון המשמעותי שלו הוא המחיר הזול.

כיור שקוע או עילי?

מעבר לחומר שמרכיב את הכיור יש צורך לבחור את סוג הכיור מבחינת ההתקנה שלו. יש כיורים שמגיעים בגרסה שקועה, כך ך שהם נמצאים מתחת לפני השיש ויותר קל לגרוף אליה את המים ואת הלכלוך שיש על הכיור, בעוד כיור עילי יהיה כיור שלרוב יתאים יותר לאמבטיה ולא למטבח אם כי יש גם כיורים עילי שנמצאים סנטימטר ואפילו פחות מעל לשיש. היתרון של כיורים אלו הוא ההתקנה הפשוטה שלהם כי בסך הכול צריך להניח אותו, אך לרוב הכיור השקוע הוא זה שייבחר.
 from avildis-blog.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מהם הפרמטרים לבחירת ברזים למטבח

ברז כסוף למטבח

הסוד לכיור שמור לאורך ימים